Praktische informatie

Veel gestelde vragen

.

 

Hoe kan ik betalen bij Kideau?

 

Je kan je bestelling bij Kideau online betalen met via iDEAL of je kan kiezen voor een verzending onder rembours (betalen bij aflevering). Tijdens het afrekenen kan je zelf kiezen welke betaalmogelijkheid jou het best past. Omdat Kideau gebruik maakt van een beveiligde internetverbinding, het zogenaamde ‘Secure Socket Layer’-protocol, is onlinewinkelen bij ons geheel veilig.

 

 

Hoe kan ik een kortingscode verzilveren?

 

Indien je in het bezit bent van een kortingscode kan je die gedurende het bestelproces invullen. Om precies te zijn staat er in je winkelmandje onder je producten een kolom waar je de code kan invullen, op het moment dat je op ‘toepassen’ klikt wordt de korting direct rechts in het overzicht verrekend.

 

 

Waarom is het artikel opeens uitverkocht als ik wil gaan betalen?

 

De artikelen in je winkelmandje worden voor je gereserveerd totdat je een afgeronde bestelling hebt voldaan. Het is theoretisch mogelijk dat meerdere klanten hetzelfde laatste artikel aan het bestellen zijn en net als in een echte winkel kan er maar één iemand met het artikel naar huis gaan namelijk degene die als eerste de betaalt. Waarom worden de artikel in je mandje niet gelijk voor je gereserveerd? Er zijn heel veel winkelende en kijkende klanten die hun mandje vullen maar nooit gaan afrekenen, het zou jammer zijn als de artikelen in deze achtergelaten winkelmandjes allemaal als verkocht zou worden gezien. Deze mandjes worden na een tijdje automatisch geleegd zodat de voorraad in de shop ook de echte voorraad is.

 

Moet ik mij registreren voor het doen van een aankoop?

 

Nee en ja. We hebben natuurlijk je gegevens nodig om je bestelling te kunnen verzenden en je daarvan op de hoogte te houden. Maar je hoeft geen account aan te maken als je dat niet zou willen. Uiteraard is het wel héél handig als je wat vaker iets wilt bestellen, dan hoef je niet steeds alles in te vullen. Een account aanmaken kan hier.

 

Wat zijn cookies precies en wat gebeurd daarmee?

 

Wij maken op onze site gebruik van cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Een cookie is een klein (tijdelijk) bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op uw computer wordt opgeslagen.

Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Lekker handig! Door middel van een cookie kunnen wij u en uw persoonlijke voorkeuren bij een volgend bezoek aan Kideau automatisch herkennen. Hierdoor kunnen we de inhoud van onze website beter op uw behoeften afstemmen. Cookies maken het surfen en shoppen op de site dus een stuk prettiger. Bovendien helpen ze ons inzien hoe klanten onze site gebruiken en hoe wij deze beter en klantvriendelijker maken.

Het staat je vrij om cookies uit te schakelen. Houd er dan wel rekening mee dat dit het gebruik van onze website en diensten kan beperken.

 

Privacy, wat gebeurd er met mijn gegevens?

 

Kideau neemt je privacy serieus en daarom wordt de informatie die je aan ons verstrekt zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld. Wij gebruiken jouw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met jouw toestemming. Kideau zal jouw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van jouw bestelling. Precies zoals we het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) beloofd hebben. Kideau is hier ingeschreven onder nummer xxxxx

Kideau gebruikt de verzamelde gegevens om haar klanten de volgende diensten te leveren:

  • Als je een bestelling plaatst, hebben we jouw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om jouw bestelling uit te voeren en je van het verloop daarvan op de hoogte te houden.
  • Wij gebruiken jouw e-mailadres met jouw toestemming (opt-out) om je te informeren over Kideau, haar producten, de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en acties. Als je hier niet langer prijs op stelt, kan je jezelf te allen tijde eenvoudig uitschrijven door middel van een hyperlink die je in iedere e-mail van Kideau vindt.
  • Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren. Als je reageert op een actie of prijsvraag, vragen wij jouw naam, adres en e-mailadres. Deze gegevens gebruiken we om de actie uit te voeren, de prijswinnaar(s) bekend te maken, en de respons op onze marketingacties te meten.

Als je vindt dat onze site niet in overeenstemming is met ons privacy beleid, of indien je nog vragen mocht hebben over het privacy beleid van Kideau dan kan je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder als je informatie nodig hebt over jouw gegevens of als je deze zelf wilt wijzigen. Vul hiervoor het contactformulier van de website  in of stuur een mail naar info@kideau.nl.

In geval wijziging van ons privacy beleid nodig mocht zijn, dan vind je op deze pagina altijd de meest recente informatie.

 

Hoe wijzig ik het wachtwoord van mijn account?

 

Op de site van Kideau kan je onder mijn Kideau rechts boven op de pagina je wachtwoord wijzigen. Je logt in en in het menu aan de linker zijde staat de optie wachtwoord wijzigen. Ben je je wachtwoord vergeten dan ga je naar de inlogpagina onder “Mijn account” en klik je op wachtwoord vergeten. Je ontvangt dan een e-mail met daarin instructies.

 

Wat zijn de kosten voor het verzenden van mijn bestelling?

 

De kosten voor het verzenden van je pakket zijn € 6,50 inclusief BTW. Vanaf € 25,- berekenen wij geen verzendkosten.

 

Hoe snel wordt mijn bestelling bezorgd?

 

Binnen 3 werkdagen, na ontvangst van jouw betaling, wordt het pakket op het aangegeven adres aangeboden. Indien je niet thuis bent zullen ze het de volgende dag nogmaals proberen en kan het dus een dag langer duren.

 

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

 

Indien je een ander afleveradres ingeeft tijdens het bestelproces zal het pakket daar worden bezorgd.

 

Kan ik een bestelling ook afhalen?

 

Helaas dat is niet mogelijk. We hebben nog niet de juiste faciliteiten om je pakket af te halen. Wie weet in de toekomst.

 

Ik heb een klacht, waar kan ik daarmee terecht?

 

Meldt de klacht via info@kideau.nl onder vermelding van jouw naam en eventuele bestelnummer. Wij sturen je een bevestiging van jouw klacht. Je ontvangt daarna zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, van ons een reactie.

Indien je van mening bent dat we samen jouw klacht niet naar tevredenheid op zouden kunnen lossen, dan kan je altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van de Stichting Webshop Keurmerk waar Kideau bij is aangesloten.

 

Hoe kan ik een product retourneren?

Retourneren is bij ons geen probleem. Geen lastige vragen, geen gedoe. Je krijgt gewoon je geld terug, inclusief de oorspronkelijk verzendkosten. De kosten van het retour zenden zijn echter altijd voor eigen rekening (zie ook de algemene voorwaarden).

Retour procedure:

  • Stuur je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour.
  • Meld je retourzending vooraf aan via info@kideau.nl onder vermelding van jouw naam en het bestelnummer.
  • Bij iedere bestelling zenden wij een herroeppingsformulier dat volledig moet worden ingevuld en meegestuurd als je het pakket retour stuurt.
  • Voorzie de artikelen van de (voor zover mogelijk) originele verpakking en met zorg ingepakt, voldoende gefrankeerd naar het onderstaande adres. Kideau Europalaan 7 5252 BA  Vlijmen

Retourvoorwaarden

  • De artikelen dienen onbeschadigd te zijn en voor zover mogelijk nog in de originele verpakking. Na verwerking van je retourzending ontvang je van ons een creditnota en wordt het bedrag binnen 7 werkdagen teruggestort.
  • Retourzendingen die niet zorgvuldig zijn verpakt, gebruikssporen hebben en/of beschadigd aankomen kunnen wij helaas niet crediteren. Retouren die niet gemeld zijn worden niet in behandeling genomen.

MyParcel Retourservice Kideau biedt tevens de mogelijkheid tot retourzending via MyParcel. In de bevestigingsmail van jouw bestelling is een link opgenomen waarmee een retour etiket kan worden gedownload om op de retourzending te plakken. Vervolgens kan je het pakketje afleveren bij een PostNL servicepunt of businesspoint. Je betaalt ter plekke de kosten voor het retourneren van producten.

Ik ben niet tevreden over een product, wat nu?

Bij Kideau staat service hoog in het vaandel. De klant is koning en wij zijn pas tevreden als jij tevreden bent. Indien het onverhoopt gebeurt dat je iets koopt waar je eigenlijk toch een andere verwachting van had, is je product beschadigd of werkt het niet? Dan retourneer je het product volgens de omschreven procedure bij verzenden & retourneren.

 

0 reacties

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.